Inför Ditt sjukförsäkringsbesök hos SkinDoc Norra – Danderyd

Välkommen på bokat besök hos SkinDoc Norra (Danderyd)


I Danderyd har vi vår största mottagning. Här tar vi emot de flesta patienterna och gör de flesta planerade åtgärder, som behöver den större mottagningens resurser.

Här hittar du praktisk info inför ditt besök och bokningen.


Vägbeskrivning och karta

Besöksadres:

Svärdvägen 11, Danderyd
Med T-bana (röda linjen, ”Mörby C”), buss (Mörby C), bil (E18) – så ligger vi lättåtkomligt och sällan mer än 10-30 min bort från Dig i Stockholmsområdet. Det är väl skyltat, vi har reception i bottenplan.

T-bana, bil eller buss

  • T-bana: Röda linjen, ”Mörby centrum” 3 till max 5 min att gå från T-banan till oss
  • Bil: E18 (Norrtäljevägen) avfart 179, ”Mörby”. Vi har SkinDoc-skyltar på fasadhörnet och du kan även titta efter skylten ”Danderyd Kontor” (vid infart och på byggnadens tak). Det brukar gå att hitta parkering utanför. Gratis parkering 2 timmar finns i Mörby centrum, följ skyltarna.
  • Buss: Flertal bussar stannar på hållplatsen samt bredvid Mörby centrum (Bussar 509,601,602,604,609,610,611,613,618,629)

Karta SkinDoc Norra (Danderyd)

Gångväg från Mörby C – 3 minuter

Hitta till hudläkare SkinDoc

Ombokning och avbokning av tid

Om Du inte har möjlighet att komma på bokad tid meddela den som bokat. Om det är försäkringsbolaget som bokat tiden så avbokar du hos dem. Om du bokats direkt av oss så ringer du 08-55003570, välj avbokning i menyn, och tala tydligt in ditt namn och personnummer efter pipet.

OBS! Avbokning måste göras senast 24h innan besök, annars kommer avgift debiteras.

Försök att komma i tid, vi försöker att hjälpa till om vi kan men oftast är vi fullbokade och kan inte lova att ta emot dig om du kommer sent. Ny tid bokas då genom försäkringsbolag eller oss.

Praktisk info inför ditt besök

Vi följer de regler som satts upp av respektive sjukförsäkringsbolag. Första besöket är vanligen bedömningsbesök där behandlingsplan upprättas och eventuella åtgärder (exempelvis kirurgi) bokas i samråd med dig enligt ditt bolags regler.

Behov av återbesök eller åtgärder och deras planering, görs tillsammans med läkaren på besöket .
Vi skickar alltid brev eller ringer patienter som vi tagit något prov på. För både hudprover (PAD) och svampprover gäller att om du inte hört något av oss på max 6 veckor så ring oss.

Av sekretesskäl så skickar vi bara brev till patienten själv på aktuell folkbokföringsadress eller ringer det nummer vi har registrerat i vårt journalsystem.

Om problemet som ska bedömas involverar ansiktet, så ska du inte ha smink minst några timmar innan besöket eftersom både smink och färsk avtvättning försvårar hudläkarens bedömning.
Första besöket är alltid ett bedömningsbesök. Då gör läkaren en bedömning och sedan gör du och din läkare tillsammans en plan för fortsättning. För en del problem som behöver åtgärdas eller utredas, så görs plan för detta.
Ofta, särskilt vid fråga om tumörer, kan provtagning som ger hudsår vara nödvändigt.

Om du inte önskar / kan ha ett sår just nu i livet, informera din läkare så får provtagning/åtgärder planeras till annat besök.

Avgifter och betalning

De flesta bolag hanterar självrisken själva och du behöver inte tänka på detta vid ditt besök.

Men, om din försäkring har självrisk som de beslutat att du ska betala vid besöket, så har de angett det vid bokningen till oss och då önskar vi betalt med kortbetalning. Den avgiften vidarebefordras sedan till ditt försäkringsbolag (självrisk).

Vi accepterar Visa och Mastercard. Fakturering till privatpersoner görs vanligen inte.